SPRAWDŹ, CZY MOŻESZ TO REKLAMOWAĆ?
Chcesz zacząć reklamować swoje produkty w sieci? To całkiem niezły pomysł, przy czym warto wiedzieć, czy na pewno możesz. Często trafiają do nas Klienci, którzy współpracowali z freelancerami, porywającymi się na promocję ich produktów, bez wiedzy o tym, czy na pewno wolno to zrobić, a jeżeli nawet tak, to w jaki sposób i w jakiej formie.
Regulamin Facebooka, czy Googla istnieje, ale jest tak obszerny, że nieliczni do niego zaglądają, fundując sobie tym samym bany na koncie, a nawet blokady na fanpageach, czy usunięcie strony!
Czego nie wolno reklamować?
Istnieją dwie kategorie zła popełnianego w sieci. Pierwsze z nich to produkty i usługi zakazane. Drugie to produkty i usługi podlegające ograniczeniom. Produkty całkowicie zakazane:
_ produkty fałszowane, podrabiane, udające te oryginalne
_ substancje psychoaktywne, narkotyki oraz akcesoria związane z ich używaniem
_ broń oraz amunicja
_ fajerwerki i inne materiały wybuchowe
_ produkty tytoniowe
_ nielegalne oprogramowanie, a nawet to złośliwe, służące do hackowania
_ nielegalne dokumenty
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie wolno reklamować także niektórych stron internetowych. I nie mamy tu na myśli tych najbardziej oczywistych, ale np. takich, na których/które:
_ znajdują się wyłącznie reklamy
_ znajdują się wyłącznie przekierowywanie na inne strony
_ są nastawione na manipulację
_ mają niejasny, a wręcz ukryty system płatności
_ wprowadzają w błąd – często są to strony, które zbierają darowizny na fałszywy cel
_ wyłudzają dane i informacje
Co ciekawe część reklam, które moglibyście uznać za zakazane, jest dozwolona, ale z pewnymi obostrzeniami. Znajdują się tu np. treści erotyczne, alkohol, hazard, czy gry. Nie musisz się na wszystkim znać, ale dobrze, gdy wiesz, kto się zna. Opierając się na doświadczeniu specjalistów jesteś w stanie uniknąć wielu wpadek. A teraz już wiesz, że my się znamy, więc łap za telefon i zacznij przygodę ze skuteczną, ale legalną reklamą. Bo w końcu czy jest coś lepszego niż odpowiednie pokazanie jak wartościowy jesteś Ty i Twoja firma?