4 koncepcje na angażujący post
Branża medyczna to nie lada wyzwanie. Specyficzna grupa odbiorców, określona tematyka… z pozoru bardzo ciężki orzech do zgryzienia jeśli chodzi o marketing.Jeżeli trafiłeś na ten artykuł, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że obracasz się właśnie w tej branży i brakuje Ci pomysłów, jak się do tego zabrać. I dobrze! Po to tutaj jesteśmy. Przygotowaliśmy dla Ciebie 4 koncepcje na angażujący post na fanpage Twojej Firmy.
Pamiętaj jednak, że odpowiednio poprowadzony marketing w branży medycznej to nie tylko prawidłowa obsługa social media. Tutaj na efekt ma wpływ wiele składowych. Komunikacja z Pacjentem, zarządzanie kryzysowe i budowanie autorytetu marki to 3 najważniejsze z nich. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę w tym temacie, zachęcamy do kontaktu z nami. Mamy ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze tego sektora. Prowadzimy szkolenia z zakresu branży medycznej od A do Z. A ona do łatwych nie należy…
No dobra, do dzieła!
Poniżej przedstawiamy 4 podstawowe, bezpieczne i sprawdzone pomysły na tworzenie angażujących postów na Facebook i Instagram.
POMYSŁ NR 1 NA ANGAŻUJĄCY POST
Ciekawostki medyczne- oczywiście, to ważne aby Twoim potencjalnym Pacjentom pokazać przede wszystkim czym się zajmujesz, jaki jest zakres Twoich usług. Można to jednak zrobić w bardziej interesujący sposób. Opowiedz im niespotykaną historię medyczną, nawiąż do tego, jakie znaleziono rozwiązanie na ten ciekawy problem i zapytaj ich, czy również tak mają. Poproś, aby w komentarzach opowiedzieli Ci swoją przygodę. Każdy człowiek ma jakąś historię. A większość z nich nawet nie mieści się w głowie. W szczególności w przypadku ludzkiego organizmu. On zawsze pozostanie jedną wielką zagadką. Niech inni opowiedzą Ci swoją!
POMYSŁ NR 2
Aktualne, gorące tematy- pamiętasz, jak rozpoczęła się pandemia? Cały internet zalała fala informacji, filmików, relacji związanych z COVID-19. Wszędzie ludzie dyskutowali, dzielili się przeżyciami, obawami. Takie tematy powinieneś wykorzystywać ZAWSZE. A przecież dookoła nas ciągle coś się dzieje. I inni chcą o tym wiedzieć. Chcą dyskutować, poznawać zdanie innych, uczyć się i rozwijać. Nadążaj za tym, informuj i pozwól swoim obserwatorom żyć tym na Twoim profilu.
POMYSŁ NR 3 NA ANGAŻUJĄCY POST
Promocje, konkursy- kto nie lubi wygrywać? No właśnie. Twórz konkursy, które angażują Twoich odbiorców do działania. Na przykład: poproś ich, aby w komentarzu odpowiedzieli na zadane przez Ciebie w poście pytanie, udostępnili Twoją relację lub zaprosili 3 znajomych do polubienia profilu. W zamian za to wyznacz nagrodę np. pierwsza wizyta rehabilitacyjna za darmo. Pozwól im na rywalizację, na nadzieję związaną z wygraną. Odpowiadając: KAŻDY lubi wygrywać.
POMYSŁ NR 4
Relacje na żywo, tuż po- Jeżeli to możliwe, pokazuj wykonywane przez Ciebie zabiegi na żywo lub tuż po ich wykonaniu. Oczywiście nie mówimy tu o nagrywaniu telefonem operacji otwierania czaszki. Jednak wielu Pacjentów chciałoby wiedzieć, jak odbywa się zabieg, na który w przyszłości się wybierają. Ciekawi ich, jak przebiega rehabilitacja. Chcą znać personel medyczny. Pozwól im zajrzeć do środka. Nawiąż z nimi relację. Niech reagują. Pokaż im efekty przed i po, zapytaj, jakie jest ich zdanie. To ważne, aby Twój każdy potencjalny Pacjent wiedział ,, z czym to się je”.
I jak? Pojawiły Ci się już jakieś pomysły? Jeżeli te szablony były dla Ciebie pomocne, konieczne daj znać w komentarzu! A może obracasz się w zupełnie innej branży i chciałbyś przeczytać podobny artykuł dotyczący Twojego tematu? Również daj nam znać, a na pewno jakoś temu zaradzimy.
I jeszcze jedno. Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy w pewnym stopniu wzrokowcami. ,, Jemy oczami”. Postaw na dobrej jakości grafiki, przyciągające uwagę. Nie zalewaj ich treścią, niech będą ciekawe, a nie nudne.
Jeżeli Twoim problemem jest nie tylko prowadzenie social media w branży medycznej, ale również pełna jej obsługa, z chęcią pomożemy. Zadzwoń do nas, umów się na szkolenie i ewoluuj swoją Firmę. Pamiętaj- relacja z Pacjentem jest dla Ciebie najważniejsza. To dzięki niemu możesz istnieć na rynku. Doceń go. Zainwestuj w siebie, by jak najlepiej się nim zaopiekować.