case studies

Instagram, hit czy kit dla przedsiębiorców?

Coraz częściej możemy zaobserwować wzrastający trend tworzenia biznesów na Instagram. Czy warto inwestować w tę platformę i co zrobić, żeby osiągnąć jak najlepsze efekty jako przedsiębiorca?

Instagram na chwilę obecną ma ponad 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia z platformy korzysta 500 milionów aktywnych użytkowników, co oznacza, że posiada on 50 razy większe zaangażowanie niż Facebook! Codziennie na Instagramie użytkownicy dokonują 4 miliardy polubień. SZOK! Zdecydowana większość użytkowników to osoby poniżej 35 roku życia, według statystyk w 52% są to kobiety, a w 48% mężczyźni.

 

Jak te dane wpływają na działania marketingowe stosowane na Instagramie?

 

Przede wszystkim, według statystyk, aż 71% amerykańskich firm posiada profile na Instagramie, a 80% użytkowników sprawdza działalność firm właśnie poprzez tę platformę! Dużo, prawda? W branży modowej jest to najbardziej dostrzegalne. 98% marek modowych posiada Instagrama!

 

ykorzystując tak ogromne zaangażowanie kont, kampanie reklamowe przynoszą zysk około 20 miliardów dolarów rocznie. Jest to ogromny przychód spowodowany wciąż wzrastającą liczbą użytkowników. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy?

 

Stworzenie odpowiedniego konta na Instagramie może diametralnie wpłynąć na sprzedaż w Twojej Firmie. Zastosowanie odpowiedniej strategii to klucz do sukcesu. Nie wystarczy bowiem publikować postów, aby zyskać obserwatorów i swoich przyszłych klientów. Instagram to proste narzędzie, ale wymagające wprawy. Są pewne reguły, którymi należy się kierować aby osiągnąć jak najlepsze efekty.  Poniżej znajdują się 3 złote zasad, na które należy zwrócić uwagę przy tworzeniu konta sprzedażowego na Instagramie:

 

  1. Nie chcesz sprzedać, chcesz mieć przyjaciół!

 

Na pewno przynajmniej raz odebrałeś telefon od telemarketera, którego głównym celem było sprzedanie Ci oferowanego przez niego odkurzacza. Jego nie interesuje czy masz nowy odkurzacz, albo, że w zeszłym tygodniu rozstałaś się z chłopakiem i ostatnią potrzebną Ci rzeczą jest teraz nowy sprzęt AGD. Jego interesuje sprzedaż. Kupiłeś tak kiedykolwiek cokolwiek? Wątpię. I zaraz wyjaśnię dlaczego. Nawiązanie relacji z potencjalnym klientem to bardzo ważny element. A tym bardziej w przypadku Instagrama. Nikt nie będzie chciał obserwować Twojego profilu, jeśli będzie tylko przedstawiał Twoją ofertę i zachęcał do zakupu. Ba! Wezmą Cię nawet za natręta. Najważniejsze to dawać od siebie, a dopiero później brać. Wchodź w interakcję ze swoimi obserwatorami. Pytaj, proponuj, baw się. Stań się ich przyjacielem, daj im poznać się od środka, opowiedz swoją historię. Dopiero później zaprezentuj im swoje produkty. Prędzej kupisz odkurzacz od przyjaciółki, która dostała 2 w cenie 1, niż od Pana telemarketera, o którym wcześniej była mowa, nie sądzisz?

 

  1. Piątkowe obiadki są COOL

 

Zaproś swoich obserwatorów do środka. Pokaż im jak funkcjonujesz, co sprawia, że jesteś jaki jesteś. Zdradź followersom z jakimi problemami dnia codziennego się mierzysz. Przybliż im jak powstała Twoja marka i co jest w niej dla Ciebie najważniejsze. Dyskutuj! Nawiązując do punktu 1, wejdź w interakcję ze swoimi obserwatorami. Doradź im, jeśli szukają pomocy. Reaguj na ich potrzeby. Twórz ankiety, aby poznać ich zdanie i posty angażujące zachęcające do rozmowy z Tobą jako przedsiębiorcą. Jeśli osiągniesz jakiś sukces, pochwal się nim. Jeśli popełniłeś błąd, bądź szczery, opowiedz o tym swoim obserwatorom. Oni chcą, abyś był wart zaufania. Zbuduj je. Stwórz prawdziwą relację. Udostępniaj konkursy, które nie tylko spowodują większą rozpoznawalność Twojej Firmy, ale również wzmocnią Twój autorytet wśród obserwatorów. Każdy lubi czasem coś wygrać!

 

  1. Instagram to muzeum sztuki

 

I ostatnia bardzo ważna podstawa. Ta platforma jest jednym wielkim pięknym obrazkiem. Tu liczy się smak. Estetyka, kolory, nastrój. Wszystko jest ze sobą połączone i kreatywne. Tu bardzo szybko można dostrzec nudę. A tego nie chcesz. Twórz profil, który będzie cieszył oko. Znajdź swoją inspirację, swój styl i nim się kieruj. A do tego dodaj treść. Skupiając to w jedną całość stworzysz coś, co będzie ciekawiło, co będą chcieli oglądać i (jak Ci się uda) kupować. Spraw by za Tobą tęsknili. Żeby o Tobie mówili.

 

Wszystkie te 3 zasady to podstawy funkcjonowania na Instagramie. Jeśli zastosujesz się do nich, metodą prób i błędów osiągniesz sukces. Oczywiście nie gwarantuję, że od razu Ci się uda. Ale z tymi podstawami na pewno będzie łatwiej. Pamiętaj, nie od razu Rzym zbudowano. Ale jedno jest pewne- warto poświęcić czas i energię w rozwój swojej Firmy na Instagramie. Prędzej czy później przyniesie to zamierzone efekty. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu nadal nie wiesz od czego zacząć, jak się za to zabrać, skontaktuj się z nami. Z chęcią Ci pomożemy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyobraź sobie, że wśród milionów neonów wyróżnia się tylko jeden. I to jest twoja firma.