DOBRY RTM
POKAŻ SIĘ DZIĘKI RTM MARKETINGOWI
Sposobów na pokazanie się w Internecie jest bardzo dużo. Nie mamy tutaj na myśli tylko płatnych metod zaistnienia w Internecie. Jest również wiele darmowych możliwości, które pozwolą Ci osiągnąć zbliżone, albo nawet lepsze efekty. Jedną z nich jest właśnie coraz częściej wykorzystywany Real Time Marketing.
Real Time Marketing, czyli skrótowo RTM to nic innego, jak marketing czasu rzeczywistego. Jest to jedna z wielu metod marketingu internetowego, która polega na podejmowaniu działań marketingowych w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że content w ramach RTM musi być tworzony bardzo szybko — w zasadzie tuż po danym wydarzeniu. Najlepszym przykładem z ostatniego czasu, będzie tu post McDonald ’a dotyczący frytek po komentarzu Tylera.
Posty RTM roznoszą się bardzo szybko. Przyczynia się do tego w dużej mierze to, że publikujemy je przecież w mediach społecznościowych. To za ich sprawą nowiny od marek niosą się po sieci i umożliwiają im pokazanie się jako pierwszym pod danym wydarzeniem. Oczywiście Ci, którzy wejdą ze swoim postem RTM jako pierwsi, wygrywają — kto pierwszy ten lepszy! Każda kolejna firma, która nawiąże do tej samej sytuacji, już nie będzie postrzegana tak pozytywnie, jak ta na początku. Im później się nawiąże, tym gorzej dla Ciebie! Nie będzie takich samych efektów, jak u pionierów.
CZYM CHARAKTERYZUJE SIĘ DOBRY RTM
Szybką reakcją — RTM powinien pojawić się jak najszybciej się da. Jeżeli mamy duże moce przerobowe i możemy stworzyć tekst, grafikę i tego samego dnia je opublikować to świetnie. W najgorszym wypadku RTM może się jeszcze pojawić do 2 dni po wydarzeniu. Jest to akceptowalne ze względu na to, że wydarzenia, do których nawiązujemy „siedzą ludziom na ustach” w dalszym ciągu.
Ciekawym tekstem i grafiką — posty, które służą do marketingu rzeczywistego, powinniśmy pisać bardzo humorystycznie, a grafika powinna przyciągać wzrok. Post musi spowodować na twarzy użytkownika np. uśmiech. Jeżeli wywołamy u przeglądających daną emocjonalną reakcję, istnieje większa szansa, że post zostanie zapamiętany na dłużej.
Umiejętnym nawiązaniem — posty RTM muszą nawiązywać równocześnie do samego wydarzenia, ale także do produktu/usługi reagującej marki. Samo nawiązanie przez markę do sytuacji nie wystarczy. Wydarzenie, do którego bezpośrednio nawiązujemy, nie musi być w branży, w której się obracamy, może być całkowicie z nią niezwiązane — jednym warunkiem jest logiczne powiązanie.