narzędzia

Narzędzia

Narzędzia – mechanik ma klucze, pediatra stetoskop, a fryzjer suszarkę. Co ma marketingowiec?

Każdy specjalista dysponuje innymi narzędziami, dzięki którym efektywność jego pracy stale wzrasta. Sukces zależy jednak od ich umiejętnego wykorzystywania. 

Jakie narzędzia są pomocne w marketingu?

Jest ich naprawdę wiele. Każde z nich spełnia inną rolę, jednak w połączeniu przynoszą naprawdę dobre efekty. Część z nich jest całkowicie bezpłatna i oferowana przez platformę Google. 

  • Google Analytics — jedno z najpopularniejszych narzędzi analitycznych, którego celem jest ocena zachowań użytkowników na stronie internetowej.  
  • Google Tag Manager — system zarządzania, generowania i aktualizowania kodów śledzenia w witrynach lub aplikacjach mobilnych. 
  • Google Ads — platforma reklamowa Google umożliwiająca tworzenie kampanii reklamowych np. w sieci wyszukiwania. 
  • Google Search Console — narzędzie, dzięki któremu w łatwy i wygodny sposób możemy sprawdzić status indeksowania witryny oraz wdrożyć ewentualną optymalizację według określonych kryteriów. 
  • Google Data Studio — platforma umożliwiająca magazynowanie i konwertowanie plików danych z różnych systemów analitycznych.

Jakie korzyści przynosi wykorzystywanie narzędzi?

  • Przede wszystkim znacząco usprawniają wszelkie procesy i pracę specjalistów. Dzięki nim nie ma konieczności tworzenia analizy od podstaw, a optymalizacja przebiega sprawniej niż dotychczas. 
  • Za ich pomocą jesteśmy w stanie odkryć obszary, których złe funkcjonowanie nie było widoczne na pierwszy rzut oka. Takie zastosowanie często pozwala wprowadzić niezbędną korektę działań. 
  • Szybka reakcja na nagły wzrost / spadek statystyk. Dzięki temu, że możemy zdefiniować tzw. powiadomienia niestandardowe, jesteśmy stale informowani o tym, czy w trakcie naszych działań pojawiają się pewnego rodzaju odstępstwa od normy. 
  • Pokazują nam niewykorzystany potencjał stosowanych obecnie działań. Przy takim wsparciu jesteśmy w stanie wdrażać kolejne optymalizacje, które poprawią dotychczas uzyskiwane efekty.
  • Potrafią automatyzować i kontrolować więcej niż człowiek. Analizują i dostarczają danych, których proces weryfikacji bez narzędzi byłby niemożliwy. 

 

Jakie Ty wykorzystujesz narzędzia Google w codziennej pracy? A może po prostu nie masz czasu zajmować się osobiście marketingiem swojej Firmy? Pamiętaj, że jesteśmy. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz szkolenia z narzędzi marketingowych, czy też chcesz zlecić obsługę firmie zewnętrznej, chętnie pomożemy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyobraź sobie, że wśród milionów neonów wyróżnia się tylko jeden. I to jest twoja firma.