Narzędzia
Narzędzia – mechanik ma klucze, pediatra stetoskop, a fryzjer suszarkę. Co ma marketingowiec?
Każdy specjalista dysponuje innymi narzędziami, dzięki którym efektywność jego pracy stale wzrasta. Sukces zależy jednak od ich umiejętnego wykorzystywania.
Jakie narzędzia są pomocne w marketingu?
Jest ich naprawdę wiele. Każde z nich spełnia inną rolę, jednak w połączeniu przynoszą naprawdę dobre efekty. Część z nich jest całkowicie bezpłatna i oferowana przez platformę Google.
- Google Analytics — jedno z najpopularniejszych narzędzi analitycznych, którego celem jest ocena zachowań użytkowników na stronie internetowej.
- Google Tag Manager — system zarządzania, generowania i aktualizowania kodów śledzenia w witrynach lub aplikacjach mobilnych.
- Google Ads — platforma reklamowa Google umożliwiająca tworzenie kampanii reklamowych np. w sieci wyszukiwania.
- Google Search Console — narzędzie, dzięki któremu w łatwy i wygodny sposób możemy sprawdzić status indeksowania witryny oraz wdrożyć ewentualną optymalizację według określonych kryteriów.
- Google Data Studio — platforma umożliwiająca magazynowanie i konwertowanie plików danych z różnych systemów analitycznych.
Jakie korzyści przynosi wykorzystywanie narzędzi?
- Przede wszystkim znacząco usprawniają wszelkie procesy i pracę specjalistów. Dzięki nim nie ma konieczności tworzenia analizy od podstaw, a optymalizacja przebiega sprawniej niż dotychczas.
- Za ich pomocą jesteśmy w stanie odkryć obszary, których złe funkcjonowanie nie było widoczne na pierwszy rzut oka. Takie zastosowanie często pozwala wprowadzić niezbędną korektę działań.
- Szybka reakcja na nagły wzrost / spadek statystyk. Dzięki temu, że możemy zdefiniować tzw. powiadomienia niestandardowe, jesteśmy stale informowani o tym, czy w trakcie naszych działań pojawiają się pewnego rodzaju odstępstwa od normy.
- Pokazują nam niewykorzystany potencjał stosowanych obecnie działań. Przy takim wsparciu jesteśmy w stanie wdrażać kolejne optymalizacje, które poprawią dotychczas uzyskiwane efekty.
- Potrafią automatyzować i kontrolować więcej niż człowiek. Analizują i dostarczają danych, których proces weryfikacji bez narzędzi byłby niemożliwy.
Jakie Ty wykorzystujesz narzędzia Google w codziennej pracy? A może po prostu nie masz czasu zajmować się osobiście marketingiem swojej Firmy? Pamiętaj, że jesteśmy. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz szkolenia z narzędzi marketingowych, czy też chcesz zlecić obsługę firmie zewnętrznej, chętnie pomożemy.
0 Comments