lejek sprzedażowy

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy, zwany również lejkiem marketingowym, dochodowym, zakupowym czy lejkiem konwersji to suma procesów, działań i strategii marketingowych, których celem jest przeprowadzenie potencjalnego Klienta przez drogę zakupową od początku do końca. Podróż ta rozpoczyna się w momencie wzbudzenia w kupującym zainteresowania danym produktem, czy usługą, a kończy w chwili dokonania decyzji zakupowej. 

 

Wyobraźmy sobie to na przykładzie piramidy – odwróconego lejka (takiej samej jak piramida potrzeb Maslowa). Na samym dole znajdują się osoby poszukujące danego produktu, nieznające Twojej marki. Trafili oni na Twoją stronę internetową podczas przeszukiwania sieci i jeszcze nie wykazują bezpośredniego zainteresowania, przeglądają. 

 

Na kolejnym szczeblu znajdują się osoby, które zaciekawiła proponowana przez Ciebie oferta. Oni są najistotniejsi. Odpowiednio zastosowana strategia marketingowa pozwala na tym etapie analizować ich ruchy i wyciągać wnioski tak, aby doprowadzić do skutecznego procesu sprzedażowego. 

 

W następnej kategorii znajdują się Ci, którzy z jakiegoś powodu w ostatniej chwili zrezygnowali z zakupu. Twoim zadaniem jest znaleźć ten powód i w odpowiedni sposób doprowadzić ich do ponownej próby zakupu, tym razem efektywnej. 

 

Na samym szczycie piramidy znajdują się osoby, które dokonały zakupów w Twojej Firmie. Często są to już bezpośrednie kontakty, a nie tylko anonimowi szperacze. Ich również nie możesz pozostawić samych sobie. Pozostawaj z nimi w stałym kontakcie i nawiązuj relację, aby w przyszłości również skorzystali z Twojej oferty.  

 

Po co i dlaczego warto stosować lejek sprzedażowy?

 

Lejek sprzedażowy to narzędzie, które ma wiele zalet. Po pierwsze pozwala na trafne opracowanie strategii sprzedażowej z uwzględnieniem danych zebranych podczas śledzenia drogi przebytej przez kupującego. Po drugie jest doskonałą metodą analizy zachowań i zapotrzebowań Twoich Klientów z określeniem czynników motywujących, skłaniających do skorzystania z oferty. No i ostatnia kwestia – pozwala zapobiegać. Dzięki stałemu monitorowaniu zachodzących procesów daje możliwość znalezienia przyczyny rezygnacji wśród klientów i późniejszego zapobiegania im. 

 

Czy warto? Warto. Bardzo warto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyobraź sobie, że wśród milionów neonów wyróżnia się tylko jeden. I to jest twoja firma.