Po co Ci ten marketing?
Jesteś właścicielem Firmy i często zadajesz sobie pytanie, po co Ci ten cały marketing? W zasadzie to odpowiedź jest stosunkowo prosta-żeby więcej zarabiać. Istnieją jednak trzy powody, dla których prawdopodobnie zadajesz sobie to pytanie:
- Sam zajmujesz się marketingiem i nie do końca wiesz, jak to ugryźć. Na co dzień prowadzisz firmę, jesteś managerem, zarządzasz zasobami ludzkimi i totalnie nie masz głowy do marketingu. Coś robisz, ale skutki są różne. Czasem lepiej, czasem gorzej.
- Wynająłeś specjalistów, Agencję marketingową, która zaoferowała Ci pomoc na każdej linii w prowadzeniu Twojej firmy. Według ich prognoz tylko skorzystanie z pełnej oferty przyniesie zyski. I to niewyobrażalne efekty. Mijają miesiące i nic się nie dzieje. Zaczynasz się zastanawiać, że skoro specjaliści się tym zajmują, a sukcesu nie widać, to po co Ci ten marketing?
- Dopiero otwierasz swoją firmę. Wcześniej zajmowałeś się już prowadzeniem działalności i brakowało w niej reklamy. Po konsultacji z innymi postanawiasz zadbać o tę sferę rozwoju firmy. Jednak przed decyzją zastanawiasz się, czy marketing to właśnie to, czego potrzebujesz.
No i okej. Przecież każdy z tych scenariuszy się zdarza. I to stosunkowo często!
Jako przyszły przedsiębiorca zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest inwestycja. Niestety, zazwyczaj jest tak, że jak nie włożysz, to nie wyjmiesz. Należy jednak wszystko robić z uwagą. Twoim zadaniem nie jest decydować się od razu na specjalistów, których oferta jest taka sama dla każdego i nastawiona stricte na zarobienie na Tobie jak najwięcej pieniędzy. Musisz decydować mądrze. I jesteś w stanie przygotować się do tego. Zastanów się:
- Kim są Twoi Klienci?
- Czego od Ciebie oczekują?
- Co możesz im dać?
- Czym się wyróżniasz?
- Gdzie najczęściej mogą Cię zobaczyć?
W ten sposób zweryfikujesz, czy oferowane Ci usługi mają tak naprawdę sens. I będziesz wiedział, po co Ci ten marketing. Bo dobrze poprowadzony, skoncentrowany dokładnie na tym, co działa i przynosi efekty, pomoże Ci rozwinąć firmę. A przecież to jest Twoim celem.