a gdy kurz już opadnie

A gdy kurz już opadnie…

Sytuacja, która aktualnie ma miejsce na świecie, jest niemożliwa do opisania jej słowami. To okropne jak wiele krzywdy może wyrządzić człowiekowi drugi człowiek. To cudowne jak praktycznie każdy z nas oferuje pomoc na wszelakie sposoby. To piękne, że narody zupełnie sobie obce zrzeszają się dla dobra innych. Postawa społeczeństw, której jesteśmy świadkami, to coś, czego historia dotychczas nie znała. A gdy kurz już opadnie…

 

Czy wojna ma wpływ na reklamę?

Marketing jest bardzo wrażliwym tworem. Oddziałuje na niego praktycznie każda zmiana. Tym bardziej tak ogromna tragedia jak wojna. Dlaczego? Tutaj należy przyjrzeć się dokładnie dwóm frontom. 

Z jednej strony nikt aktualnie nie chce decydować się na zakupy, czy korzystanie z nowych usług. Większość koncentruje się na podstawowych potrzebach, oszczędza pieniądze, a w sieci poszukuje jedynie rzetelnych informacji na temat sytuacji na Ukrainie.

Z drugiej strony każdy zasługuje na chwile przyjemności i uśmiechu. Ludzie są przemęczeni, przeciążeni, mają dosyć. Chcąc chociaż przez chwile poczuć się dobrze, decydują się na zakupy, małe źródła szczęścia. W ten sposób rynek wciąż działa. 

 

Czy inwestować w reklamę podczas wojny?

Nie jesteśmy ekspertami od giełdy. Tym bardziej nie wróżymy z fusów. Możemy jedynie zapewnić, że rynek aktualnie jest bardzo specyficzny. Niektórzy, bojąc się o biznes, wyprzedają asortyment za mniejsze kwoty i koncentrują się na oszczędzaniu. Inni zaś podwyższają ceny ze względu na rosnące koszty w każdej dziedzinie życia. Niektórzy rezygnują z reklamy kosztem innych priorytetów. Przebić się jest łatwiej. Trafić do odbiorców będzie jednak trudniej. Tu niezbędne jest doświadczenie. To nie jest odpowiedni czas na testy i sprawdzenia swoich możliwości. Szkoda czasu i pieniędzy. Warto skupić się na działaniach, które realnie przyniosą wymierne efekty. 

 

A gdy kurz już opadnie…

Pamiętajcie, że nadzieja umiera ostatnia. Walczmy, pomagajmy i nie poddawajmy się. Jeszcze będzie dobrze. Uśmiechajmy się wiele i bądźmy dla siebie ludźmi. Przyjaciółmi. Wsparciem. Bezinteresownym wsparciem. Każdy z nas tego potrzebuje. 

 

,,Któż jednak powie, że za tymi chmurami nie ma słońca?” – Bolesław Prus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyobraź sobie, że wśród milionów neonów wyróżnia się tylko jeden. I to jest twoja firma.