Kryzys w firmie – REAGUJ

Lincz w sieci – kryzys wizerunkowy

Kryzys w firmie? Zdarza się. Zasięg internetu oraz szybkość, z jaką rozprzestrzeniają się informacje, sprawiają, że nieprzemyślane decyzje mogą przybrać katastrofalne rozmiary w zaledwie kilka godzin! W jednej chwili reputacja budowana przez lata może zostać zniszczona przez jedno niefortunne wydarzenie, post czy nawet komentarz. Jak rozpoznać taki kryzys i co ważniejsze, jak go zażegnać? Co możemy zrobić, aby nie pogrążyć się jeszcze bardziej jak wielu internetowych twórców w przypadku „dramy”?

Co poszło nie tak, macie kryzys w firmie?

 

Często jest to wynik błędów komunikacyjnych, niefortunnych wypowiedzi czy nieodpowiedniego zarządzania mediami społecznościowymi. Kontrowersyjne kampanie reklamowe zamiast przyciągać uwagę klientów, wywołują burzę krytyki – w trakcie planowania musimy dokładnie przemyśleć każdy krok, każde użyte słowo! Wystarczy, że jakaś marka lub osoba publiczna opublikuje post, który zostanie uznany za obraźliwy, nietaktowny lub nieodpowiedni w kontekście społeczno-politycznym, a lawina negatywnych komentarzy może spowodować poważne straty wizerunkowe.

Najgorsze, co w tej kwestii możesz zrobić, to brak planu – nieprzemyślane reakcje na krytykę zdecydowanie wzmagają tę burzę i może się okazać, że nie ma już czego ratować. W internecie każdy może wyrazić swoją opinię, wiele firm czy osób publicznych nie radzi sobie z negatywnymi komentarzami. Często zamiast reagować z rozwagą, odpowiadają impulsywnie, co tylko pogarsza sytuację.

JAK ZARZĄDZAĆ KRYZYSEM W SIECI

Internet rządzi się swoimi prawami, a każde działanie lub jego brak może mieć dalekosiężne konsekwencje. Ludzie w internecie są bezlitośni i czują się bezkarnie w kwestii internetowych twórców, a często najbardziej cieszą ich wpadki. Więc co robić gdy burza rozprzestrzeni się na naszym niebie?

Jeśli wina leży po naszej stronie najważniejsze jest przyznanie się do błędu, i szczere przeprosiny. Jeśli nie – oficjalne oświadczenie, w którym RAZ wyjaśniasz dlaczego zostałeś powiązany z ,,dramą”.  Z jednej strony użytkownicy cenią sobie autentyczność i gotowość do przyznania się do pomyłki, ale jeśli wina nie leży po Twojej stronie stałym tłumaczeniem się nie utwierdzisz internautów, że nie miałeś z czymś nic wspólnego. 

Ważne jest również, aby być transparentnym w kwestii podejmowanych działań naprawczych. Ukrywanie faktów lub unikanie odpowiedzi może tylko pogorszyć sytuację. Warto przygotować spójne i klarowne komunikaty, które będą przekazywane we wszystkich kanałach komunikacji. Unikanie sprzecznych informacji i chaosu to podstawa. Ważne jest, aby w takiej sytuacji zachować spokój i podejść do sprawy z chłodną głową. Panika czy impulsywne działania mogą tylko zaostrzyć kryzys.

Po opanowaniu sytuacji kryzysowej, warto podjąć działania mające na celu odbudowę zaufania. Może to obejmować zmiany w polityce firmy, szkolenia dla pracowników czy też aktywne działania społeczne, które pokażą, że firma wyciągnęła wnioski z popełnionych błędów. Te działania muszą być autentyczne i długofalowe, a nie tylko chwilową próbą poprawy wizerunku.

Ale jak zapobiegać kryzysom?

Najlepszym sposobem na zażegnanie linczu jest jego unikanie. W tym celu konieczne jest stworzenie strategii zarządzania wizerunkiem, która uwzględnia potencjalne zagrożenia i ryzyka. Internet i media społecznościowe wciąż będą się rozrastać, więc wpadki staną się coraz częstszym zjawiskiem w internecie. To, jak firmy i osoby publiczne będą sobie z nimi radzić, stanie się źródłem ich sukcesu lub porażki. 

W globalnej metropolii, gdzie informacja rozprzestrzenia się z prędkością światła, zarządzanie wizerunkiem wymaga stałej uwagi, przygotowania i zdolności do szybkiego reagowania. Nie wiesz jak sobie radzić z kryzysem? Masz wątpliwości co do Twojej reputacji w internecie lub może chciałbyś poprawić zaufanie i wzmocnić autentyczność? W agencji Force PR wiemy jak to zrobić! Wizerunek w sieci to coś więcej niż tylko marketing – to zobowiązanie do uczciwości, autentyczności i odpowiedzialności wobec swoich odbiorców. W końcu zaufanie odbiorców jest najcenniejszym kapitałem, jaki możemy posiadać 😉 

Zajrzyj na naszego Facebooka, Instagrama i TikToka!

Spodobał Ci się ten wpis? Zajrzyj na BLOG o tym, jak prowadzić marketing w wakacje 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyobraź sobie, że wśród milionów neonów wyróżnia się tylko jeden. I to jest twoja firma.