
Zasada TRZECH
ZNAJDŹ ZŁOTY ŚRODEK
Podejmowanie decyzji to codzienność – kupujemy kawę, wybieramy abonament, decydujemy o obiedzie na mieście. Wbrew pozorom, nasze wybory rzadko są przypadkowe. Istnieją reguły, które pomagają firmom skierować nas w stronę konkretnego wyboru – jednym z takich trików jest zasada trzech pakietów. Brzmi tajemniczo, ale to właśnie dzięki niej wiele znanych marek zarabia miliony, a my, konsumenci, czujemy, że podejmujemy mądrą decyzję. Na czym to polega?
Dlaczego trójka działa?
Ludzki umysł uwielbia prostotę, a kiedy dostajemy zbyt wiele opcji, czujemy się przytłoczeni. Z kolei ograniczenie wyboru do jednej opcji wywołuje wrażenie braku swobody – dostatecznie mało, by nie zginąć w chaosie, ale wystarczająco, by poczuć, że kontrolujemy sytuację. Pierwsza opcja zazwyczaj jest „najtańsza” – podstawowa, ale nieco ograniczona. Druga – „złoty środek” – wydaje się najrozsądniejszym wyborem. Trzecia to wersja „premium” – najdroższa, bogata w dodatki. I choć różni ludzie wybierają różnie, najczęściej to właśnie środkowy wariant okazuje się najpopularniejszy. I to nie jest przypadek!
Psychologia złotego środka
Menu oferuje trzy rozmiary kawy – małą, średnią i dużą. Mała jest tańsza, ale wydaje się zbyt mała, by nas zadowolić. Duża? Kusząca, ale czy naprawdę potrzebujemy tak wielkiej dawki kofeiny? Średnia – idealna pod każdym względem, szybko staje się naszym wyborem. Właśnie tak działa zasada trzech pakietów, najzwyczajniej w świecie daje nam wrażenie, że wybieramy sami, ale w rzeczywistości większość klientów celuje w środek.
Firmy takie jak Netflix czy McDonald’s doskonale wykorzystują tę zasadę. Kiedy chcemy zasubskrybować platformę, widzimy trzy pakiety – basic, standard i premium. Basic wydaje się nieco ograniczony – brak HD i tylko jedno urządzenie. Premium jest kuszący, ale czy naprawdę potrzebujemy aż tyle? Standard, oferujący wysoką jakość i rozsądne możliwości, wydaje się idealny. Statystyki pokazują, że większość użytkowników wybiera właśnie środkowy pakiet.
Podobnie jest w McDonald’s. Kupując zestaw, dostajemy wybór – mały, średni, duży. Mały wydaje się zbyt skromny, duży – nadmiarowy, ale średni? W sam raz. Często różnica w cenach między średnim a dużym często jest tak niewielka, że klienci kuszeni są, by wybrać większą opcję – co dla firmy oznacza większy zysk.
Szczegóły robią różnicę $$$
Dla firm korzyść jest oczywista – dobrze skonstruowana oferta pozwala zwiększyć zysk. Dla konsumentów zasada trzech pakietów także ma swoje zalety, bo kiedy przesycenie opcjami upraszcza wybór, pozwala szybciej podjąć decyzję, a jednocześnie daje wrażenie, że zyskujemy najlepszy stosunek jakości do ceny. To sytuacja, w której każdy wygrywa – choć oczywiście największym zwycięzcą jest sprytnie zarządzająca oferta firma.
U nas też masz wybór – współpracuj z nami!
Potrzebujesz strony www, zbudowanej pod pozycjonowanie SEO? Twoje firmowe media społecznościowe lajkuje tylko mama i ciocia? A może Twoja marka potrzebuje całkowitego glow-up’u? Odezwij się do nas!
W naszej agencji marketingowej Force PR nie zamykamy się w sztywnych ramach ofertowych – nie proponujemy standardowych pakietów, lecz elastycznie dostosowujemy nasze działania do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Nie chcemy być jak każdy. Zamiast gotowych opcji, skupiamy się na zrozumieniu celów naszych Klientów i dostarczaniu rozwiązań, które są unikalne i skutecznie przyciągają zainteresowanie produktem, usługą czy wydarzeniem! Ma lśnić. Ma się błyszczeć! Dzięki temu każdy projekt jest wyjątkowy, a firmy mogą być pewne, że ich strategia została stworzona specjalnie dla nich.
Zajrzyj na naszego Facebooka, Instagrama i TikToka!
Spodobał Ci się ten wpis? Zajrzyj na BLOG o tym, jak prowadzić marketing w wakacje taaaak już niedługo, prawda? Środek zimy, poniosło nas.